Scopul poiectului „“SA STIM MAI MULTE, SA FIM MAI BUNI prin 100 activitati altfel “ vizează îmbogăţirea cunoştinţelor elevilor prin activităţi complementare procesului instructiv educativ de tip formal şi de dezvoltare a nivelului creativităţii prin:
- Procesul de învăţare prin joc;>
- Participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;>
- Organizarea adecvată a ambientului educativ;>
- Flexibilitatea strategiilor de predare-învăţare;>
- Stimularea şi dezvoltarea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.>
Exerciţiile suport de desfăşurare a activităţilor vor urmări:
- Limbajul, vorbirea (pronunţia şi tipul de comunicare verbală);>
- Atitudinile copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare, entuziasm);>
- Maniera de relaţionare (formulare de întrebări, plictiseală, necooperare, detaşare, iritare, tensionare, încordare, plăcere, participare totală ,etc.);>
- Adaptarea la situaţiile propuse, gradul de cooperare şi de atenţie;>
- Acţiuni şi mişcări necontrolate ( agitaţie, ticuri, mişcări ale ochilor, gurii, mâinilor, picioarelor, corpului);>
- Nivelul de anxietate, reacţia în faţa dificultăţilor sau eşecului.>
Proiectul îşi propune :
- Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;>
- Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea extraşcolară;>
- Prevenirea comportamentului de eşec şi abandon şcolar;>
- Implicarea familiei în activităţile extraşcolare;>
- Facilitarea integrării şcolii în comunitate;>
- Crearea unor activităţi compensatorii şi recompensatorii stabilind astfel un nivel motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare;>
- Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.>
Grupul ţintă
Elevii Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Sighetu Marmaţiei
Persoane implicate în proiect :Profesori, învăţători, părinţi, alte personae din comunitatea locală.
Modul de monitorizare a activităţilor:
o >Activităţile vor fi monitorizate pe mai multe nivele: elev, profesor, părinte, conducerea şcolii>
o >Prin poze care vor fi prezentate la finalul programului>
o >Prin suport video (acolo unde există posibilitatea)>
o >Pe pagina web a şcolii (expunerea activităţilor)>
Modul de evaluare a activităţilor
o >Se va face atât cantitativ cât şi calitativ>
o >Prin discuţii şi dezbateri la orele de dirigenţie>
o >Prin realizarea unei fişe de interpretare a activităţilor de către elevi, cadre didactice, părinţi şi direcţiune>
o >Prin realizarea unor produse finale: desene, filme, eseuri/compuneri, expozitie fotografică.>
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR PENTRU SĂPTĂMÂNA “SA STIM MAI MULTE, SA FIM MAI BUNI”, 16-20 APRILIE 2018